Om het je gemakkelijk te maken hebben wij enkele veelgestelde vragen voor jou op een rijtje gezet. Kom je er alsnog niet uit? Dan staan wij graag voor de klaar! Neem contact op met onze klantenservice, wij helpen je graag verder.

Webshop & Bestellingen

Waar kan ik de Sysas pannen bestellen?
Je kunt de Sysas pannen bestellen via onze webshop, ook is het mogelijk om Sysas pannen te kopen op de vele beurzen waar wij aanwezig zijn. De beurzen vind je in de agenda op de eerste pagina van de website.
Zijn alle prijzen in de webshop inclusief BTW?
Ja, alle prijzen die worden getoond op de website zijn inclusief BTW.
Hoeveel bedragen de verzendkosten van mijn bestelling?
Ons standaard verzendtarief is vastgelegd op €5,90. Besteed je meer dan €80,00 in onze webshop? Dan verzenden wij jouw bestelling gratis. Voor de verzending van alle pakketten vertrouwen wij op de diensten van Post NL.
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Je kunt betalen via iDEAL of je kunt het bedrag overmaken op het volgende IBAN nummer: NL78 RABO 0136 1656 99 t.n.v. Sysas, onder vermelding van het factuurnummer. Zodra Sysas het bedrag heeft ontvangen, wordt jouw bestelling binnen twee werkdagen verstuurd.
Kan ik ook vanuit het buitenland bestellen?
Woon je buiten Nederland en wil je een Sysas product bestellen? Neem dan telefonisch contact met ons op om de verzenddetails en verzendkosten vast te stellen.
Kan ik ook beursprijzen krijgen als ik naar kantoor bel?
Nee, dat is niet mogelijk. Via kantoor krijg je dezelfde prijzen als in de webshop.
Hoe kan ik contact met Sysas opnemen?
Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 09:00 uur t/m 17:00 uur op het telefoonnummer: 085 – 536 00 03. Mocht je liever per mail jouw vraag beantwoord hebben kan dit via: info@sysas.nl

Gebruik

Wat doe ik bij het eerste gebruik van mijn Sysas pan?
Verwijder de verpakking en was de pan af in heet water met een beetje afwasmiddel. Vet daarna de pan in met wat olie en verwarm de pan langzaam op een lage temperatuur. Laat de pan vervolgens afkoelen en neem met keukenpapier de olie op uit de pan. De pan is nu klaar voor gebruik.
Wat is de beste manier om mijn Sysas pan te gebruiken?
Onze pannen zijn voorzien van een mineraalbodem, wat inhoudt dat er geen PFOA en PTFE in is verwerkt. Door de combinatie van onze mineraalbodem met het deksel creëer je een oven effect in de pan, waarbij de warmte niet vervliegt.

Zoals wij in onze demonstraties en op de webshop aangeven is het noodzakelijk dat je de pan eerst voorverwarmt alvorens je deze gebruikt. Kook je keramisch of op inductie met 9 standen? Dan begin je op stand 3. Wanneer je keramische plaat of inductieplaat 12 standen heeft, begin je op stand 4. Belangrijk is dat je nooit de booststand of de hoogste warmtestanden gebruikt. Dit geldt ook voor elke elektrische- of gaskookplaat. 
Voorverwarmen gebeurt altijd op een lage stand met een deksel op de pan. Wanneer de pan 1,5 tot 2 minuten goed voorverwarmd is, zet je de warmtebron op de halve warmtestand.

Welke pan is geschikt voor welke warmtebron?
De Sysas Lux pan is geschikt voor de keramische kookplaat, het gasfornuis en elektrisch koken. De Sysas Pro pan is geschikt voor alle warmtebronnen, inclusief inductie.
Kan ik mijn Sysas pan op verschillende warmtebronnen gebruiken?
Je kunt wisselen tussen verschillende warmtebronnen, mits je de pan langzaam voorverwarmt en daarna op de halve warmtestand gebruikt bij iedere warmtebron. Hierdoor voorkom je het kromtrekken van de pan.
Hoe bak ik mijn vlees goed?
Let allereerst op het voorverwarmen van de pan. Dit is belangrijk om de mineraalbodem de kans te geven de warmte goed door de pan te laten geleiden. Na 1,5 tot 2 minuten voorverwarmen kun je de warmtestand verhogen. Voor de smaak is boter of olie, of een combinatie daarvan, aan te raden. Wil je zonder boter of olie braden en bakken, dan kan dat ook. De Sysas pan is geschikt voor het bakken en braden zonder olie of boter, mits je het deksel op de pan plaatst en de warmtestand aanpast naar beneden.
Mag ik met een vork of ander scherp voorwerp in de pan?
Nee, liever niet. Gebruik van vorken en scherpe voorwerpen kan de mineraalbodem beschadigen. Een beschadiging op de Sysas mineraalbodem is niet schadelijk voor de gezondheid, maar om de pan langer mooi te houden kun je beter een geschikte keukentang of Sysas spatel (te verkrijgen op onze beurzen, markten en fairs) gebruiken.
Welke spatels en tangen zijn het meest geschikt?
Onze Sysas spatel is natuurlijk geschikt voor onze pannen. Tevens alles met siliconen en veilig plastic. Laat deze spatels en/of tangen nooit achter in de pan tijdens het bakken. De plastic lepels en tangen kunnen wel degelijk verbranden in de pan of wanneer ze tegen de rand van de pan aankomen.
Mag ik in de Sysas pannen met staafmixer mijn soep of andere etenswaren pureren?
Nee.
Kan mijn pan in de magnetron?
De pan is niet geschikt voor de magnetron.
Mag de pan, met deksel, in de oven?
Ja, de Sysas Pro pan is geschikt voor gebruik in de oven tot 180 graden Celsius. Als je wilt gratineren, plaats je de Sysas Pro pan zonder deksel onder de grill.

De Sysas Lux pan kun je niet in de oven gebruiken, omdat de dop dan smelt. Aangezien je Sysas pan echter een oven op zich is wanneer je de deksel erop hebt, hoef je het gerecht niet in de oven te plaatsen.

Mag de pan met overgebleven eten in de koelkast?
Jawel, dit kan zeker. Laat wel eerst het eten en de pan even afkoelen voor je het in de koelkast plaatst. Wil je het eten later weer opwarmen? Verwarm de pan eerst langzaam voor.
Is de pan vaatwasserbestendig?
Het antwoord is nee. De pan beschadigt door het vaatwasblokje, welke teveel soda bevat. De garantie vervalt wanneer de pan wel wordt gebruikt in de vaatwasser.

De deksel mag echter wel in de vaatwasser, dit is geen probleem.

Kan ik een schuurspons gebruiken om de pan schoon te maken?
Om de kwaliteit van de pan te behouden, adviseren wij om alleen de zachte kant van het sponsje te gebruiken. Anders beschadig je de mineraalbodem.

Garantie & Retour

Heb ik garantie op Sysas pannen?
Ja, op de Sysas Lux serie 1 jaar garantie, en op de Sysas Pro serie 5 jaar garantie.
Wanneer heb ik recht op garantie?
Je hebt recht op garantie wanneer de pan niet door eigen toedoen is beschadigd. De garantie vervalt wanneer de pan niet volgens de voorgeschreven voorwaarden is gebruikt.

Wij beoordelen graag per pan wat er mis is gegaan en helpen je graag wanneer je een formulier invult via de website.
Mijn deksel is kapot gevallen. Valt dit ook onder garantie?
Nee, dit valt niet onder de garantie. Je kunt wel een losse deksel bestellen via onze webshop, deze vind je onder de accessoires.
Ik ben op een beurs/markt geweest en heb de verkeerde pannen gekregen. Wat nu?
Dit is geen probleem. Bel even met ons kantoor, dan lossen wij dit meteen met je op. Sysas heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan en ook voor dit soort zaken helpen wij je graag.

Staat jouw vraag er niet tussen?

Stuur ons dan een mailtje of bel naar onze klantenservice op 085 – 536 00 03. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.

Neem contact op
Sysas Pannen © 2019 Webdesign & hosting: We Brand Creative

Onze website gebruikt cookies: smullen!Zodat wij jou de optimale winkelervaring kunnen bieden door voorkeuren, ons aanbod en advertenties op jou af te stemmen. Meer informatie? Lees onze cookie policy.